ITX Flex og Catalina OS (Mac)

Der er konstateret udfordringer mellem ITX Flex og styresystemet Catalina til Mac. Nedenstående tekst er udarbejdet, og bør formidles til studerende, som skal deltage i en digital stedprøve med ITX Flex.

Lagt online: 19.12.2019

Vigtig information til studerende med Mac-computere, som har opdateret til styresystemet "Catalina".

Vigtig information til Mac-brugere med Catalina-styresystem

Når du opdaterer din Mac til Catalina kan sikkerhedsindstillingerne på din computer blive ændret, så de forhindrer ITX i at virke som det skal.

Da Aalborg Universitets regler om overågning af stedprøver stiller krav om, at ITX Flex kører på din computer og optager skærmbilleder, er det derfor vigtigt, at du sikrer dig at ITX Flex har tilladelse til at optage din skærm.

• Følg disse instrukser når du åbner ITX Flex første gang og bliver bedt om at give de nødvendige rettigheder til programmet.

Hvis du allerede har Catalina og tidligere installeret ITX Flex, er det muligt, at du ikke bliver bedt om at give ITX Flex særlige rettigheder. Vi anbefaler derfor at du kontrollerer, at dine sikkerhedsindstillinger tillader, at ITX Flex må optage din skærm.

• Er du i tvivl om noget, kan du henvende dig til nærmeste servicedesk og få hjælp. Du kan også ringe til IT Support på 99402020 eller skrive på support@its.aau.dk.

Husk, at det er dit eget ansvar at din computer fungerer og kan køre ITX Flex når du deltager i en stedprøve. Vi anbefaler derfor, at du tager en demo-eksamen i god tid inden den rigtige prøve.

Important information to MAc users with Catalina Operating System

when you upgrade to the Catalina OS, the security settings of your computer risk being changed in a way that disables ITX Flex from recording your screen.

Since Aalborg University's Rules on the monitoring of written on-site exams requires that you run ITX Flex unimpeded for the entire duration of the exam, it is important that you allow ITX Flex to record your screen.

• Follow these instructions when opening ITX Flex for the first time. You will be asked to grant the necessary permissions to the application.

if you have already installed ITX Flex after you upgraded to Catalina, it is possible that you won't be asked to allow the permissions. We therefore recommend that you check your Security and Privacy settings and ensure that ITX Flexx has the necessary permissions.

• If you are unsure about how to do this, please contact IT Support, either at your nearest servicedesk or by phone 99402020 or email support@its.aau.dk.

Remember that it is your responsibility to ensure that your computer works and is able to run ITX Flex. We highly encourage you to try out a demo exam before your actual exam.