Procedurer for administrative bedømmelser

Mail sendt til alle TAP-brugere af Digital Eksamen 01-07-2016

Lagt online: 11.07.2016

Tidspunkt for administrative bedømmelser

For at undgå fejlindberetninger, som koster os dyrt i supportmidler til leverandøren af Digital Eksamen, anbefaler vi derfor, at man venter med at give administrative bedømmelser (studerende, som udebliver, afleverer blankt, osv.), fx til de faglige bedømmelser også er på plads.

Fejlindberettede resultater fjernes fra Digital Eksamen udelukkende i følgende tilfælde:

• Hvis den fejlindberettede administrative bedømmelse blokerer for, at en studerende kan deltage i prøven (indgå i en gruppe, aflevere en besvarelse osv.)

Proceduren er her, at TAP kontakter Eksamenskontor, som annullerer det fejlindberettede resultat, hvorefter Digital Eksamen betaler leverandør for at slette resultatet i Digital Eksamen.

Fejlindberettede resultater ændres i Stads (på baggrund af dokumentation fra VIP, fx en mail) i følgende tilfælde:

• Hvis der fejlagtigt er givet administrativ bedømmelse på en ’prøve uden aflevering’
  • Hvis en forkert administrativ bedømmelse er indberettet af TAP (fx et ’U’ som skulle være ’EB’)
  • Hvis et forkert resultat er indberettet af VIP (fx et ’10’ som skulle have været ’12’)
  • Hvis resultatet er indberettet af kun én ud af to/flere VIP

Der skal være dokumentation for fejlindberetningen både i Digital Eksamen og i Stads:

1. I Digital Eksamen opretter TAP en note på den studerende (under fanebladet Studerende).
    Noten bør indeholde: dato for resultatændringen, årsag til resultatændringen, og hvor resultatet er ændret (Digital Eksamen og/eller Stads).
    Eksempel ”01-07-2016 er resultatet ’10’ ændret til ’12’ i STADS, pga. fejlindtastning, da VIP indberettede karakteren i Digital Eksamen”

2. TAP formidler dokumentation (fx en mail hvor det korrekte resultat angives) på den ønskede ændring videre til Eksamenskontoret, som arkiverer dokumentationen, og evt. foretager ændringen i Stads.

Hvilken administrativ bedømmelse hvornår?

På baggrund af jeres efterspørgsler, er dokumentet vedr. administrative bedømmelser blevet opdateret. Dokumentet har været i høring hos eksamenskontorerne. Det inkluderer nu flere scenarier end tidligere, inkl. sygemeldinger.
Dokumentet ”Administrative bedømmelser” findes på vores hjemmeside.

Alle vejledninger til Digital Eksamen er opdaterede, og hvis du er i tvivl om noget, finder du oftest svaret i vejledningerne.

Hjemmesiden bliver i øjeblikket ”shinet op”, så den bliver mere dynamisk. I kan allerede nu se, at der er foretaget ændringer på undersiderne henvendt studerende, hvor vores seje studentermedhjælper har lavet videovejledninger til de fleste funktioner i Digital Eksamen. Selvfølgelig både på dansk og engelsk. Vi opfordrer derfor til, at I henviser studerende til hjemmesiden (de.aau.dk/studerende og en.de.aau.dk/students).