AAUs system til digitale prøver

Kurser + Åbent kontor for TAP & VIP (Aalborg)

I maj og juni afholdes kurser og "åbent kontor" for TAP og VIP personale i Aalborg. Mail sendt til eksamensadministratorer 03-05-2017

Lagt online: 04.05.2017

(for an abbreviated English version concerning assessors, see below)

I maj og juni  afholdes der kurser i Digital Eksamen for studiesekretærer og for bedømmere. Kurserne er primært rettet mod nye brugere, men alle er velkomne. Datoer og tidspunkt fremgår nedenfor, og tilmelding gøres via Doodle (brug link)

Vi vil bede jer videreformidle denne mail til relevante brugere af DE, med særligt fokus på nye kollegaer.

Bemærk at kurserne nedenfor kun er i Aalborg. Kurser i København og Esbjerg aftales særskilt.

Kurser for eksamensadministratorer (TAP)

For tilmelding, klik her

• Den. 15. og 17. maj.  Begge dage fra kl 09:00 til 11:00.
  • lokalet er Fredrik Bajers Vej 7B/2-109 begge dage.
  • Efter kurset er der åbent kontor indtil kl 14. Her kan man få hjælp, sparring og gode ideer fra Studie-IT eller ens kollegaer. Det kan være ift. konkrete problemstillinger, generelle ting eller at arbejde sig igennem en prøveopsætning med hjælp lige ved hånden.

Kurset for administratorer fokuserer primært på nye brugere, dvs. funktioner ift. opsætning, klargøring og opfølgning på prøver i DE. Vi vil dog også prøve at komme rundt om de lidt mere specielle funktioner i DE, som alle måske ikke kender til. Vi vil kort vise systemet set fra de andre brugertyper i DE (bedømmer, Studerende og Tilsyn), ligesom vi vil komme  ind på nye ting som er på vej. Man er velkommen til at stille spørgsmål undervejs, men har man et konkret problem, vil vi bede jer gemme det til åbent kontor.

Kurser for bedømmere (På dansk)

For tilmelding til kursus på dansk, klik her:  DE-Intro(DK)

For tilmelding til kursus på engelsk, klik her: DE-Intro(IN ENGLISH)

Skriv venligst dit navn og emailadresse, som du kan kontaktes på.

(For sessions in English, see below)

• Kurset holdes:
    • Torsdag d. 1. juni  kl 12:30 – 14:00. Lokalet er Fredrik Bajers Vej 7B/2-107
    • Tirsdag d. 6. juni kl. 09:00 – 10:30. Lokalet er Fredrik Bajers Vej 7B/2-104
  • Der vil være er åbent kontor i tiden mellem kurserne, hvis man har spørgsmål til konkrete problemer eller har brug for hjælp eller sparring.
  • Kursus på Engelsk: Torsdag eftermiddag og tirsdag formiddag afholdes kurset  på engelsk – vælg ”DE-intro (in English) ”nedenfor for tilmelding til disse.

I kurset gennemgås bedømmergrænsefladen og de funktioner som findes her. Det omfatter annoteringsværktøjet, Plagiatværktøjet Urkund, muligheder for ar arbejde offline, afgivelse af karakterer, kommunikation med medbedømmere og studerende , digitale stedprøver (muligheder og begrænsninger) m.m.

Introduction to Digital Exam for assessors  (sessions in English)

Sign up is handled in Doodle – please click here: DE-Intro(in English)

Please write your name and the email address you wish to be contacted by.

• The introductions are held :
    • Thursday,  June 1st, from 09:00 – 10:30. Location is Fredrik Bajers Vej 7B/2-107
    • Tuesday June  6th,   from 12:30 – 14:00. Location is Fredrik Bajers Vej 7B/2-104
  • If you need assistance with a specific issue, have questions og or is just curious regarding Digital Exam, Study-IT will have open office in the room both days. After the session and until 14:00 on Thursday and from 11:00 until 12:30 on Tuesday.

In the introduction we will go through all the functions in the assessor interface in DE, including the annotation tool, the plagiarism tool Urkund, ways to work offline,  how to grade , Communication with co-assessors and students, touch on the possibilities and limitations of setting up supervised exams in DE (exams with invigilation) and more. Questions and feedback are welcome.